Voice Norge AS ble etablert i 1988, under navnet Voice of Europe. Selskapets formål var å utvikle og selge kleskolleksjoner.
I løpet av 1988 lansertes de første kleskolleksjoner under merkenavnet Voice of Europe. 1989 hadde Voice of Europe hadde unge Helena Christensen på forsiden av hovedkatalog, og merket ble en umiddelbar suksess. Samme år blir også Boys of Europe og Henry Choice lansert med stor suksess. I 1994 solgte selskapet totalt 750.000 jeans under Henry Choice merket. Felles for alle merker var fokus på høy kvalitet, god verdi for pengene, og sterke markedsføringskampanjer med fokus på unge supermodeller som blant annet Claudia Schiffer og Marcus Schenkenberg.
I 1995 kjøpte så selskapet Jean Paul merket fra Placht brødrene. Merket er inspirert av en fransk maritim livsstil. Brødrenes motivasjon kom av et hull de opplevde i det norske klesmarkedet - mangelen på merkevarer som lagde funksjonelle, men stilige fritidsklær. Jean Paul er i dag selskapet største produktmerkevare. Jean Paul lager klær til den kvalitetsbevisste kunde, og tilbyr en rekke essensielle plagg som hører hjemme i garderoben til både dame og herre
I perioden 1995-97 ble det gjennomført fusjoner med selskapene Va Vite, Samtex og Kvalitex. Gjennom fusjonen ble selskapet tilført retailkjedene Match og VIC, samt produktmerker som Va Vite, Redford og Marie Philippe. Selskapet skiftet i 1997 navn til Scandinavian Retail Group og ble børsnotert i 1998. I denne perioden ble selskapets fokus flyttet fra utvikling og salg av kleskolleksjoner til en mer helhetlig og integrert verdikjede med fokus på retaildrift og salg av egne produkter til sluttkunde.
Selskapet skiftet i 2000 navn til Voice, og i 2003 kjøper Olav Nils Sunde alle aksjene i Voice og tar selskapet av børs. I perioden 2006 – 15 legges selskapet inn under Gresvig ASA, inntil det i 2015 skilles ut som eget selskap under O.N. Sunde AS.
Selskapet feiret i 2018 sitt 30 års jubileum. Voice har de siste årene vært en vekstvinner i tekstilmarkedet, med all time high omsetning og lønnsomhet.